Sledujte nás na Facebooku, odkaz zde
Odborné sociální poradenství pro seniory vám poskytne profesionální pomoc při řešení nepříznivé sociální situace. Důležité je zejména u osob s projevy demence a u seniorů se sníženou soběstačností.
Našim cílem je včasné zajištění služby, která vychází z potřeb klienta a umožnění klientům setrvání v jejich přirozeném prostředí. Naše pomoc je určena i pro pečovatele.
S čím můžeme pomoci:
- s obnovením nebo upevněním kontaktu s přirozeným sociálním prostředím
- doporučíme na koho se obrátit s navazující péčí
- poskytneme přesné a věcné informace ohledně práv klienta (znění zákonů, právní úpravy, posouzení věcné správnosti podávaných dokumentů atd.)
- pomůžeme s orientací v sociálních systémech
- doporučíme různé odborníky, lékaře
- řekneme jak a kde zažádat o příspěvky na péči
- pomůžeme s vyplněním žádostí o příspěvky, různých formulářů, psaní dopisů apod.
- vysvětlíme obsahy dokumentů
- pomůžeme s komunikací s úřady a dalšími institucemi
- doprovodíme nebo zastoupíme klienta na úředním jednání
- zajistíme půjčení různých kompenzačních pomůcek
- poskytneme cílené rady klientovi, strategie postupu, rozbor a nabídky alternativ pro řešení dané situace
Odborné sociální poradenství pro seniory poskytujeme bezplatně
Odborné sociální poradenství pro seniory poskytujeme v příjemném prostředí bezbariérových prostorů Seniorcentra Pohoda o.p.s., na adrese Ruská 292/2A, 417 03 Dubí 3 – Teplice (90km od hlavního města Prahy) nebo v domácím prostředí klienta (dojezd do 30km).
Odborné sociální poradenství je možné poskytnout také telefonicky nebo elektronicky dle individuálních potřeb klienta a rozsahu pomoci.
V rámci služby neposkytujeme právní poradenství, které nesouvisí s obtížnou sociální situací klienta, finanční půjčky, ubytování nebo stravování.
Cíle odborného sociálního poradenství pro seniory
- snižování rizika sociálního vyloučení
- zmírnění dopadu závislosti na další osoby a udržení klienta v jeho přirozeném domácím prostředí co nejdelší dobu
- orientace v možnostech řešení své situace (u klienta nebo u osoby pečující)
- soběstačnost klientů
- porozumění svým právům
Zásady poskytování sociální služby
- Profesionalita – profesní růst zaměstnanců
- Spolupráce s rodinou a pečující osobou
- Podpora samostatnosti
- Motivace klienta k aktivnímu řešení situace
- Individuální plánování
- Týmová spolupráce – spolupráce s jinými službami
- Respektování potřeb klienta
- Respektování lidských práv
- Flexibilita
Formy poskytovaných služeb
Informace – poskytování přesných a věcně správných informací ústní nebo písemnou formou (znění zákonů, právní úpravy, posouzení věcné správnosti podávaných dokumentů, kontakty na další instituce, odborníky ve zdravotnictví atd.)
Rada – poskytnutí cílené rady na zakázku klienta, strategie postupu, rozbor a nabídky alternativ pro řešení dané situace.
Pomoc – praktická pomoc při vyplňování formulářů, při psaní dopisů, podání (úřady, soudy atd.), vysvětlení obsahu dokumentů, pomoc a výpočty.
Asistence – Doprovázíme klienta mimo poradnu na oficiální jednání, sociální pracovník je v pozadí, sám aktivně nezasahuje, je spíše morální oporou. Vyjednáváme v zájmu klienta s třetí stranou. Sociální pracovník může při udělení plné moci zastoupit klienta při úředním jednání.
Kontakt na odborné sociální poradenství pro seniory
Adresa zařízení: | Ruská 292/2A, 417 03 Dubí 3 – Pozorka (okres Teplice) |
Telefon: | + 420 777 66 55 72 Facebook: Seniorcentrum_Pohoda Poradenství |
Sociální pracovník: | Barbora Tošnerová dis. socialni@seniorcentrum-pohoda.cz |
Ředitelka: | Hana Zeithammerová, info@seniorcentrum-pohoda.cz |
Cílová skupina: |
|
Působnost: | Ústecký kraj |
Sociální pracovnice má pro konzultace stanoveny konzultační hodiny dle předchozí telefonické domluvy:
Ambulantně: v místě Seniorcentra Pohoda v Dubí u Teplic (Kancelář odborného sociálního poradenství – 3. NP.):
Středa 8:00 – 15:00
Terénně: dle telefonické domluvy v domácím prostředí klienta ve dnech: (pro uživatele žijící do 30km od Seniorcentra)
Pondělí 8:00 – 12:00
Úterý 8:00 – 12:00
Čtvrtek 8:00 – 12:00
Pátek 8:00 – 12:00